Σάββατο 24 Νοεμβρίου 2012

Τι αλλάζει σε ταξί και φορτηγά



Τι προβλέπουν οι υπουργικές αποφάσεις κατ' εφαρμογήν του «Μνημονίου ΙΙΙ»
Τι αλλάζει σε ταξί και φορτηγά



Την πλήρη απελευθέρωση της εναλλακτικής αγοράς ταξί, αλλά και των βυτιοφόρων φέρνουν οι υπουργικές αποφάσεις, που δημοσιεύθηκαν την Κυριακή στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως, κατ' εφαρμογήν του «Μνημονίου ΙΙΙ».

Σύμφωνα με όσα αναφέρουν, θεσπίζεται και επίσημα η εκμίσθωση οχήματος μετά οδηγού, επιτρέπεται η μεταφορά πελατών από και προς το ξενοδοχείο και με μικρότερα των 10 θέσεων οχήματα, ενώ αίρονται οι περιορισμοί στα βυτιοφόρα ιδιωτικής χρήσης και ανοίγει πλήρως η σχετική αγορά.

Παράλληλα, για την καταπολέμηση της λαθρεμπορίας καυσίμων, καθίσταται υποχρεωτική έως τις 31 Ιουλίου 2013 η εγκατάσταση GPS σε όλα τα βυτιοφόρα τόσο δημοσίας όσο και ιδιωτικής χρήσης, αλλά και AIS στα «σλέπια», δηλαδή τα πλωτά μέσα ανεφοδιασμού καυσίμων.

Μεταφορά από και προς ξενοδοχεία

Σύμφωνα με την απόφαση, για να επιτρέπεται η μεταφορά άνευ κομίστρου πελατών ξενοδοχείων είτε με ΤΑΞΙ είτε με ιδιωτικά οχήματα (ιδιόκτητα ή μισθωμένα), «από τα σημεία αφίξεως ή αναχωρήσεως μέχρι τις εγκαταστάσεις των καταλυμάτων αυτών και αντίστροφα», πρέπει τα οχήματα να φέρουν εξωτερικές ενδείξεις, που θα αναγράφουν την επωνυμία του ξενοδοχείου.  

Επίσης, μέσα στα αυτοκίνητα θα πρέπει να βρίσκεται κατάσταση, όπου  θα αναγράφονται η επωνυμία του ξενοδοχείου όπου θα διαμείνουν ή διέμεναν οι πελάτες, τα ονοματεπώνυμα των επιβατών και τα στοιχεία της άφιξης ή αναχώρησής τους, αντίγραφο του συμφωνητικού της μίσθωσης και πινακίδα στο παρμπρίζ που αναφέρεται η επωνυμία της επιχείρησης και η επισήμανση «ΜΙΣΘΩΜΕΝΟ ΟΧΗΜΑ».

 Εκμίσθωση οχημάτων μετά οδηγού από τουριστικά γραφεία.


Σύμφωνα με άλλη απόφαση, τα επιβατηγά ιδιωτικής χρήσης (ΕΙΧ), που εκμισθώνονται πρέπει:

-Να είναι κυβισμού άνω των 1.500 cc,

-να εμπίπτουν στην κατηγορία εκπομπών EURO V ή μεταγενέστερη,

-να έχουν μέγιστο χρόνο κυκλοφορίας επτά χρόνια, και εάν είναι ανοικτού τύπου, εννέα χρόνια, από την ημερομηνία έκδοσης της πρώτης άδειας κυκλοφορίας.

Επίσης, όπως αναφέρεται, τα ΕΙΧ θα εκμισθώνονται με ολική μίσθωση μέσω προκρατήσεως με σύμβαση ελάχιστης διάρκειας 12 ωρών, ενώ θα απαγορεύεται η μεταφορά επιβατών με κόμιστρο.

Σύμφωνα με την απόφαση, οι οδηγοί που θα απασχολούνται, θα πρέπει να μην έχουν καταδικαστεί για κακούργημα ή σοβαρό πλημμέλημα, να έχουν άδεια οδήγησης κατηγορίας Β΄και να είναι καλά στην υγεία τους.

Τα τουριστικά γραφεία και οι επιχειρήσεις ενοικιάσεως αυτοκινήτων θα μπορούν να εκμισθώνουν αυτοκίνητα με οδηγό, εφ' όσον υποβάλουν στον ΕΟΤ αίτηση, στην οποία θα επισυνάπτουν πιστοποιητικό ταξινόμησης και άδεια κυκλοφορίας για κάθε όχημα και τίτλους ιδιοκτησίας ή συμφωνητικό μίσθωσης, από το οποίο να προκύπτει ότι διαθέτουν χώρο στάθμευσης. Η ίδια διαδικασία θα ισχύει και για συνεταιρισμούς ΤΑΞΙ.

GPS σε όλα τα βυτία έως τις 31 Ιουλίου 2013

Σύμφωνα με άλλη κοινή υπουργική απόφαση, καθίσταται υποχρεωτική η χρήση GPS για όλα τα βυτιοφόρα, αλλά και τα «σλέπια», δηλαδή τα πλωτά εφοδιαστικά μέσα, ούτως ώστε να «είναι δυνατόν να εντοπίζεται η θέση κάθε βυτιοφόρου οχήματος (GPS) ή πλωτού εφοδιαστικού μέσου (AIS) σε πραγματικό χρόνο μέσω σήματος που θα εκπέμπεται από τον πομπό του συστήματος προς το κέντρο ελέγχου της αρμόδιας ελεγκτικής αρχής».

Έτσι, προβλέπεται ότι όλα τα βυτιοφόρα ιδιωτικής ή δημοσίας χρήσης που μεταφέρουν πετρελαιοειδή προϊόντα, πρέπει υποχρεωτικά να φέρουν GPS το οποίο θα τοποθετείται τόσο στα οχήματα όσο και στα ρυμουλκούμενά τους, καθώς επίσης και στις αποσπώμενες δεξαμενές που μεταφέρονται επί οχημάτων, έως τις 31 Ιουλίου 2013. Μάλιστα, τα ΚΤΕΟ (Δημόσια και Ιδιωτικά) θα ελέγχουν σε κάθε έλεγχο την ύπαρξη του εν λόγω συστήματος.

Αντίστοιχα, σε όλα τα «σλέπια» θα πρέπει να εγκατασταθεί σύστημα AIS (AUTOMATIC IDENTIFICATION SYSTEM − Αυτόματο σύστημα ταυτοποίησης), ενώ θα πρέπει να διαθέτουν αριθμό IMO, δηλαδή η σχετική συσκευή να πληροί τα πρότυπα απόδοσης του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (ΙΜΟ).

Χορήγηση αδειών κυκλοφορίας βυτιοφόρων ιδιωτικής χρήσης σε πρατήρια.

Σύμφωνα με άλλη κοινή υπουργική απόφαση,  θα επιτρέπεται η διενέργεια οδικών μεταφορών με βυτιοφόρα ιδιωτικής χρήσης υγρών καυσίμων ή υγραερίων, εάν πληρούνται τα εξής:

-Οι άδειες κυκλοφορίας βυτιοφόρων χορηγούνται σε κατόχους Αδειών Λιανικής Εμπορίας «για την εξυπηρέτηση των μεταφορικών αναγκών τους χωρίς περιορισμό στον αριθμό βυτιοφόρων και στη χωρητικότητα κάθε βυτιοφόρου».

Έτσι, θα επιτρέπεται σε βυτιοφόρα ιδιωτικής χρήσης των πρατηριούχων να κινούνται από τις εγκαταστάσεις τους προς τις εγκαταστάσεις των κατόχων άδειας εμπορίας, καθώς και από τις εγκαταστάσεις τους προς τους τελικούς  καταναλωτές και αντίστροφα.

Ακόμη, τα βυτιοφόρα των ανεξάρτητων Πρατηρίων θα μπορούν να κινούνται:

- Από τις εγκαταστάσεις τους προς τις εγκαταστάσεις των κατόχων άδειας Διύλισης ή άδειας Εμπορίας  κατηγορίας Α ή Γ, αποκλειστικά για τα πρατήριά τους, και αντίστροφα,

- από τα κατά τον Ν.3054/2020 σημεία εισαγωγής προς τις εγκαταστάσεις τους, αποκλειστικά για τα πρατήριά τους, και αντίστροφα,

- από τις εγκαταστάσεις τους προς τους τελικούς  καταναλωτές και αντίστροφα.

Τα βυτιοφόρα ιδιωτικής χρήσης των πωλητών πετρελαίου θέρμανσης που κατέχουν αποθηκευτικούς χώρους, επιτρέπεται να  κινούνται:

-Από τις εγκαταστάσεις τους προς τις εγκαταστάσεις των κατόχων άδειας Εμπορίας κατηγορίας Α, και αντίστροφα,
- από τις εγκαταστάσεις τους προς τους τελικούς καταναλωτές και αντίστροφα.

Τα βυτιοφόρα ιδιωτικής χρήσης των πωλητών πετρελαίου θέρμανσης, που δεν έχουν αποθηκευτικούς χώρους, επιτρέπεται να κινούνται:

-Από τις εγκαταστάσεις των πωλητών πετρελαίου θέρμανσης που κατέχουν αποθηκευτικούς χώρους, με τους οποίους έχουν συνάψει σύμβαση προμήθειας, προς τους τελικούς καταναλωτές και αντίστροφα.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.